Alimentator

This entry was posted by Saturday, 18 February, 2012
Read the rest of this entry »

Pornind de la o schema realizata de VA3IUL (YO3DAC -Iulian) (pe site-ul acestuia putand gasi foarte multa documentatie si scheme), am construit un alimentator obisnuit, pentru toata ziua. Intrucat transceiverul pe care il folosesc (TS-930SAT) are alimentator intern, nu m-a interesat o tensiune de 13,8V pentru alimentarea transceiverelor. Am optat pentru un alimentator capabil sa furnizeze o tensiune fixa de 12V la un curent de min. 10A si o tensiune, la fel fixa, de 5V /max. 3A.

 

Pe partea de 12V am folosit un stabilizator obisnuit de 12V, un LM7812. Partea de curent este asigurata de un SB1566 (puteti folosi si tranzistori PNP gen BD236, BD238 sau mai bine BD436, BD438 etc) si 2 tranzistori 2N3771 pusi pe radiator.  Protectia la supratensiune s-a facut cu un tiristor, o dioda Zener PL15Z si o rezistenta de cca 100 ohmi.

Partea de 5V am realizat-o cu un stabilizator LM323 pus pe un radiator.

Partea de afisaj a tensiunii de 12V am realizat-o cu un montaj pe baza PIC 16F876. Pe LCD apare tensiunea, curentul absorbit de montaj si puterea. Toata documentatia o gasiti aici ! Pentru afisarea tensiunii de 5V am folosit un afisaj cu cristale lichide.

Cutia alimentatorului am cumparat-o de aici !

Preturi foarte bune, calitate excelenta si livrare rapida ! Nu le fac reclama, dar dupa cum se stie pentru majoritatea constructorilor cutia reprezinta o mare problema…

2 Responses to “Alimentator”

  1. Mihai

    Prea profesionist!
    Felicitari Alex.
    Ma bucur ca esti activ.
    73, Mihai.

  2. admin

    Nu este nimic deosebit, este ceva “de toata ziua”, fiindca transceiverul are alimentatorul lui intern. 73 !