Prescaler pentru osciloscop

Plecând de la o schemă pe care am gasit-o in revista “Electronique et loisirs” nr. 83/2006 care descrie un “prescaler” pentru un osciloscop, cu mici modificări, am realizat aceasta unealtă foarte folositoare. Având in vedere că posed un osciloscop cu banda de trecere de 20MHz pe care pot vizualiza semnale de maximum 40MHz, m-am hotărât să realizez acest montaj simplu, cu ajutorul căruia am putut vizualiza semnal de 160MHz (ultima fotografie), semnal livrat de o statie portabila .

Maximul de semnal ce se poate vizualiza este de 200 MHz, aceasta fiind frecvența maximă de lucru a oscilatorului din NE 602.

Schema este simplă și este realizată în jurul mixerului-oscilator dublu balansat NE 602 alimentat cu o tensiune de 6V.

Pe pinul 1 intra semnalul de măsurat, iar pe 6-7 intră semnalul de la oscilatorul format din bobina de 0,35 uH și cele 2 diode varicap (eu am folosit BB 139 cu rezultate foarte bune). Acordul oscilatorului se realizează cu potentiometrul de 10 KΩ care trebuie sa fie multitură.

De fapt, totul este o superheterodină… Frecvența de intrare se adună (sau se scade) cu frecvența oscilatorului rezultând o frecvență de 10,7 MHz, care după ce trece prin filtrul ceramic de 10,7 MHz este vizualizată pe osciloscop.


Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.